W szkolnej bibliotece można skorzystać z komputera i pouczyć się języka angielskiego z programem Fun English.
FunEnglish.pl to internetowy podręcznik do nauki języka angielskiego, przeznaczony dla dzieci w wieku 6-12 lat. Program wykorzystuje innowacyjną metodę: „immersion” - dzieci mają kontakt jedynie z językiem obcym. FunEnglish można uruchomić w dowolnym miejscu z dostępem do Internetu. Podręcznik rejestruje wszystkie postępy uczniów oraz indywidualnie się do nich dostosowuje.
Zapraszamy wszystkie chętne dzieciaki do zabawy.
piątek, 2 września 2016
czwartek, 25 sierpnia 2016
Szkolenia nauczycieli
Zagraniczne wyjazdy szkoleniowe nauczycieli w ramach projektu Erasmus +
Irlandia
Żaneta Błaszczak
Aleksandra Muszyńska
CLIL, Methodology and Language Development
WIELKA BRYTANIA
Joanna Leś
Language, Methodology and Culture
wtorek, 21 czerwca 2016
Melting Pot
22 kwietnia uczniowie klas I-III szkoły podstawowej zmagali się z zadaniami w Ogólnopolskim Konkursie Języka Angielskiego Melting Pot.
Miło nam ogłosić, że najlepszy wynik w szkole zdobyła uczennica klasy II a - Julia Taraska.
Oto zdjęcia z ogłoszenia wyników i wręczenia nagród, które odbyło się 20 czerwca.
Miło nam ogłosić, że najlepszy wynik w szkole zdobyła uczennica klasy II a - Julia Taraska.
Oto zdjęcia z ogłoszenia wyników i wręczenia nagród, które odbyło się 20 czerwca.
wtorek, 10 maja 2016
Sukces naszej uczennicy!
09.05.2016 dwie uczennice z naszej szkoły Dagmara Dąbek i Agnieszka Stawarz wzięły udział w międzygimnazjalnym konkursie "Wiedzy o krajach anglojęzycznych" zorganizowanym przez Gimnazjum nr 14 w Sosnowcu.Gratulujemy Dagmarze Dabek zajęcia pierwszego miejsca!
piątek, 15 kwietnia 2016
Gry i zabawy językowe dla dzieci młodszych
Przedstawiamy Państwu kolejne gry i zabawy językowe, które można wykorzystać w domu.
3. Z różnych obrazków, fotografii oraz zabawek utwórz zbiory, w których trzy elementy będą z tej samej kategorii, a jeden z innej, np. cztery fotografie: mamy, babci, dziadka oraz domu. Zadaniem dziecka będzie nazwanie przedstawionych elementów oraz wskazanie i nazwanie po angielsku tego, który nie pasuje.
4. .Mając zawiązane oczy, postaraj się narysować potwora według instrukcji dziecka (lub dziecko rysuje według instrukcji rodzica np. a big head, three hands, four feet, one eye itp.
6. Pochowaj ilustracje przedstawiające produkty spożywcze w różnych miejscach pokoju i włącz jakąkolwiek piosenkę. Zadaniem dziecka jest odszukanie jak największej liczby ilustracji w czasie odtwarzania piosenki, a potem nazwanie widocznych na nich produktów. Potem zamieńcie się rolami. Wygrywa ta osoba, która uzbiera najwięcej ilustracji i prawidłowo nazwie widoczne na nich produkty.
7. Siądźcie wygodnie na dywanie w niewielkiej odległości od siebie. Dziecko rzuca piłkę do rodzica, mówiąc po angielsku nazwę członka rodziny, np. grandpa. Rodzic łapie piłkę i odrzuca ją z powrotem dziecku, powtarzając usłyszane słowo. Potem możecie się zamienić rolami. Zasada jest taka, że przy słowie family żaden gracz nie powinien łapać piłki. Wygrywa osoba, która się nie pomyli. W ten sposób można również utrwalić kolory (nie łapiemy piłki przy słowie black).
8. Napisz na plecach dziecka krótkie słowo, np. boy, girl, dog, cat, one, pink. Jego zadaniem jest odczytanie tego słowa. W następnej kolejce dziecko pisze wyraz na plecach rodzica, który odgaduje, co zostało napisane.
9. Gra Memory.
10. Rozsypanka wyrazowa.
12. Jaka to liczba?
13. Dopisz brakujące liczby.
Jeśli nie znają Państwo języka angielskiego zachęcam do korzystania z „mówiącego słownika” na stronie www.diki.pl
1.Poproś dziecko, aby zbudowało kontury pociągu z klocków (rzut z góry). Do poszczególnych wagonów niech wkłada zabawki zgodnie z Twoją instrukcją, np. a red teddy bear, a yellow ball itp. . Słownictwo i przedmioty można dowolnie zmieniać np. ubrania, owoce, przybory szkolne itp.
1.Poproś dziecko, aby zbudowało kontury pociągu z klocków (rzut z góry). Do poszczególnych wagonów niech wkłada zabawki zgodnie z Twoją instrukcją, np. a red teddy bear, a yellow ball itp. . Słownictwo i przedmioty można dowolnie zmieniać np. ubrania, owoce, przybory szkolne itp.
2. Magiczna chusta – poproś dziecko o zamknięcie oczu/opuszczenie pokoju, następnie włóż pod chustę jakiś przedmiot, którego nazwę dziecko zna z lekcji języka angielskiego. Dziecko dotykając przedmiot przez chustę musi po kształcie odgadnąć przedmiot i nazwać po angielsku.
3. Z różnych obrazków, fotografii oraz zabawek utwórz zbiory, w których trzy elementy będą z tej samej kategorii, a jeden z innej, np. cztery fotografie: mamy, babci, dziadka oraz domu. Zadaniem dziecka będzie nazwanie przedstawionych elementów oraz wskazanie i nazwanie po angielsku tego, który nie pasuje.
4. .Mając zawiązane oczy, postaraj się narysować potwora według instrukcji dziecka (lub dziecko rysuje według instrukcji rodzica np. a big head, three hands, four feet, one eye itp.
5. Na kartce papieru po kolei raz dziecko, raz Ty, rysujcie owoce/zwierzęta/przedmioty, których nazwy chcecie utrwalić. Trzeba pamiętać, aby za każdym razem zwijać kartkę, aby druga osoba nie widziała, co jest na wcześniejszym rysunku. Tak długo rysujecie, aż cala kartka zostanie zwinięta. Potem ją otwórzcie i poproś dziecko o nazwanie rzeczy na rysunkach.
6. Pochowaj ilustracje przedstawiające produkty spożywcze w różnych miejscach pokoju i włącz jakąkolwiek piosenkę. Zadaniem dziecka jest odszukanie jak największej liczby ilustracji w czasie odtwarzania piosenki, a potem nazwanie widocznych na nich produktów. Potem zamieńcie się rolami. Wygrywa ta osoba, która uzbiera najwięcej ilustracji i prawidłowo nazwie widoczne na nich produkty.
7. Siądźcie wygodnie na dywanie w niewielkiej odległości od siebie. Dziecko rzuca piłkę do rodzica, mówiąc po angielsku nazwę członka rodziny, np. grandpa. Rodzic łapie piłkę i odrzuca ją z powrotem dziecku, powtarzając usłyszane słowo. Potem możecie się zamienić rolami. Zasada jest taka, że przy słowie family żaden gracz nie powinien łapać piłki. Wygrywa osoba, która się nie pomyli. W ten sposób można również utrwalić kolory (nie łapiemy piłki przy słowie black).
8. Napisz na plecach dziecka krótkie słowo, np. boy, girl, dog, cat, one, pink. Jego zadaniem jest odczytanie tego słowa. W następnej kolejce dziecko pisze wyraz na plecach rodzica, który odgaduje, co zostało napisane.
9. Gra Memory.
Do tej zabawy przydadzą się karteczki z wyrazami należącymi do różnych kategorii, np. nazwy krajów/ kontynentów, imiona, nazwy członków rodziny – wszystkie w liczbie parzystej i jednakowej wielkości. Karteczki należy rozłożyć tak, by wyrazy były zakryte. Następnie każdy z graczy odkrywa po dwie karteczki, starając się trafić na parę wyrazów z tej samej kategorii. Jeśli się to nie uda, odkłada karteczki z powrotem w to samo miejsce. Natomiast para karteczek pasujących do siebie zostaje odłożona na bok. Wygrywa ten, kto zbierze największą ilość kart.
10. Rozsypanka wyrazowa.
Na osobnych karteczkach rodzic pisze po 1 zdaniu (np. There are two lamps. I can play computer games.), a następnie rozcina je i miesza wyrazy. Zadaniem dziecka będzie ułożenie poprawnych zdań i przeczytanie ich. Ważne, aby nie mieszać wyrazów z dwóch zdań. Dlatego dobrze jest pisać każde zdanie na kartce innego koloru.
11. Pakowanie walizki.
Przygotowanie do wyjazdu i wspólne pakowanie walizki, połączone z przeliczaniem i nazywaniem części ubioru oraz ich kolorów (np. one blue sweater, four green socks).
12. Jaka to liczba?
W tej zabawie dziecko powinno siedzieć obok Ciebie, aby dobrze widziało ruchy ręki. Napisz ręką dużą
liczbę w powietrzu, zadaniem dziecka jest odgadnięcie, co to za liczba. Dla ułatwienia pisz liczby w zakresie 1–10 lub 11–20.
13. Dopisz brakujące liczby.
Napisz na kartce liczby parzyste: 12, 14, 16, 18, 20 i poproś dziecko o przeczytanie ich po angielsku.
Następnie zadaniem dziecka będzie wpisanie brakujących liczb nieparzystych i przeczytanie ich.
14. Zabawa z piłką.
14. Zabawa z piłką.
Podczas tej zabawy rodzic i dziecko powtarzają słownictwo z danej kategorii, np. summer/lato. Dziecko rzuca piłkę do rodzica mówiąc po angielsku słowo związane z latem (sun, roller skating, swimming, itp.). Rodzic chwyta piłkę i dodaje kolejny wyraz po angielsku lub polsku. Kiedy grającemu braknie słów, może zawołać STOP i podać inną kategorię, np. sport.
15. Zabawa z kostką.
Do niej potrzebna jest kostka oraz kilkanaście ilustracji przedstawiających słownictwo związane z tematem tego rozdziału. Obrazki należy rozłożyć w pewnych odstępach w rzędzie na podłodze. Grający rzuca kostką i robi tyle kroków wzdłuż rzędu, ile oczek wypadło. Następnie zatrzymuje się i nazywa przedmiot przedstawiony na ilustracji. Po nim rzuca kostką kolejny uczestnik zabawy. Wygrywa ten, kto pierwszy dojdzie do mety. Dobrze jest, gdy jest więcej uczestników. Jeśli są tylko dwie osoby zabawę można powtórzyć i notować, kto ile razy wygrał.
piątek, 8 kwietnia 2016
English Is Easy
3 edycja międzyszkolnego konkursu English Is Easy dla klas III szkół podstawowych odbyła się 7 kwietnia. Bardzo nam miło, że konkurs cieszy się coraz większym zainteresowaniem.
piątek, 1 kwietnia 2016
Zajęcia otwarte dla rodziców
30 marca odbyły się zajęcia otwarte dla rodziców uczniów klas młodszych
pt. „Zabawy z językiem angielskim”
pt. „Zabawy z językiem angielskim”
Na zajęciach otwartych zaprezentowano
pomysły na gry i zabawy, które rodzice mogą wykorzystać w domu,
wspierając dziecko w nauce języka angielskiego.
Oto proponowane przez nauczycielkę zabawy:
„Zabawy
z językiem angielskim”
Zajęcia
otwarte dla rodziców w ramach projektu Erasmus +
„Język
obcy nie całkiem obcy; multisensoryczne uczenie się języka”
Zabawa
1.
Na
podłodze w całej sali rozkładam obrazki lub karty wyrazowe z danej
tematyki; głośno nazywam jedną kartę, dzieci podbiegają do
właściwej.
Zabawa
2.
Pokazuję
fragment karty obrazkowej/zdjęcia przez dziurę w kartonie, dzieci
próbują zgadnąć, co przedstawia obrazek, nazywając go w języku
angielskim.
Zabawa
3.
Na
podłodze blisko siebie rozkładam zdjęcia lub karty wyrazowe,
dziecko staje w pewnej odległości od kart i samo wybiera kartę,
którą chce nazwać/przeczytać, rzucając w nią woreczkiem z
grochem; nazywa tę kartę, w którą uda mu się trafić.
Zabawa
4.
Proszę
dziecko o opuszczenie sali, w tym czasie chowam wybraną kartę
obrazkową. Zadaniem dziecka jest odnalezienie karty, dzięki moim
wskazówkom – kiedy dziecko zbliża się do miejsca, w którym jest
schowana karta głośno wymawiam nazwę rzeczy, która jest na
obrazku, jeśli się oddala, nazwę wymawiam ciszej.
Zabawa
5.
Wymieniam
różne czynności, poprzedzając je zdaniem Simon
says, np.:
Simon says touch your nose, Simon says jump, Simon says read a book;
dzieci wykonują polecenia. Jeśli przed czynnością nie powiem
zdania Simon
says, dziecku
nie wolno wykonać polecenia (w przypadku pomyłki może oddać
fanta).
Zabawa 6.
Siadam z dzieckiem/dziećmi na dywanie (im więcej osób
tym lepiej, dlatego warto włączyć rodzeństwo, kolegę lub
drugiego rodzica) obok rozkładam karty obrazkowe. Nastawiam budzik
na 1 minutę; nazywamy karty, podając sobie piłkę (bombę). Każda
karta może być nazwana tylko 1 raz. Osoba, której „bomba”
wybuchnie w rękach, musi wykonać jakieś zadanie.
Zabawa 7.
Powitanie części ciała. Dzieci stają parami (lub
rodzic z dzieckiem), dotykają się częściami ciała, które
wymieni nauczyciel/rodzic lub dziecko np.: head to head, knees to
knees, ear to ear, hands to hands itp.
Zabawa 8.
Siadam z dziećmi na dywanie. Losujemy 2 kartki, na
których są narysowane lub napisane części ciała; głośno
nazywamy rysunki lub odczytujemy napisy i próbujemy zbliżyć do
siebie te części ciała (każdy indywidualnie) np. pięta do ucha,
nos do kolana, kciuk do łokcia itp.
Subskrybuj:
Posty (Atom)