30 marca odbyły się zajęcia otwarte dla rodziców uczniów klas młodszych
pt. „Zabawy z językiem angielskim”
pt. „Zabawy z językiem angielskim”
Na zajęciach otwartych zaprezentowano
pomysły na gry i zabawy, które rodzice mogą wykorzystać w domu,
wspierając dziecko w nauce języka angielskiego.
Oto proponowane przez nauczycielkę zabawy:
„Zabawy
z językiem angielskim”
Zajęcia
otwarte dla rodziców w ramach projektu Erasmus +
„Język
obcy nie całkiem obcy; multisensoryczne uczenie się języka”
Zabawa
1.
Na
podłodze w całej sali rozkładam obrazki lub karty wyrazowe z danej
tematyki; głośno nazywam jedną kartę, dzieci podbiegają do
właściwej.
Zabawa
2.
Pokazuję
fragment karty obrazkowej/zdjęcia przez dziurę w kartonie, dzieci
próbują zgadnąć, co przedstawia obrazek, nazywając go w języku
angielskim.
Zabawa
3.
Na
podłodze blisko siebie rozkładam zdjęcia lub karty wyrazowe,
dziecko staje w pewnej odległości od kart i samo wybiera kartę,
którą chce nazwać/przeczytać, rzucając w nią woreczkiem z
grochem; nazywa tę kartę, w którą uda mu się trafić.
Zabawa
4.
Proszę
dziecko o opuszczenie sali, w tym czasie chowam wybraną kartę
obrazkową. Zadaniem dziecka jest odnalezienie karty, dzięki moim
wskazówkom – kiedy dziecko zbliża się do miejsca, w którym jest
schowana karta głośno wymawiam nazwę rzeczy, która jest na
obrazku, jeśli się oddala, nazwę wymawiam ciszej.
Zabawa
5.
Wymieniam
różne czynności, poprzedzając je zdaniem Simon
says, np.:
Simon says touch your nose, Simon says jump, Simon says read a book;
dzieci wykonują polecenia. Jeśli przed czynnością nie powiem
zdania Simon
says, dziecku
nie wolno wykonać polecenia (w przypadku pomyłki może oddać
fanta).
Zabawa 6.
Siadam z dzieckiem/dziećmi na dywanie (im więcej osób
tym lepiej, dlatego warto włączyć rodzeństwo, kolegę lub
drugiego rodzica) obok rozkładam karty obrazkowe. Nastawiam budzik
na 1 minutę; nazywamy karty, podając sobie piłkę (bombę). Każda
karta może być nazwana tylko 1 raz. Osoba, której „bomba”
wybuchnie w rękach, musi wykonać jakieś zadanie.
Zabawa 7.
Powitanie części ciała. Dzieci stają parami (lub
rodzic z dzieckiem), dotykają się częściami ciała, które
wymieni nauczyciel/rodzic lub dziecko np.: head to head, knees to
knees, ear to ear, hands to hands itp.
Zabawa 8.
Siadam z dziećmi na dywanie. Losujemy 2 kartki, na
których są narysowane lub napisane części ciała; głośno
nazywamy rysunki lub odczytujemy napisy i próbujemy zbliżyć do
siebie te części ciała (każdy indywidualnie) np. pięta do ucha,
nos do kolana, kciuk do łokcia itp.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz