piątek, 1 kwietnia 2016

Zajęcia otwarte dla rodziców

30 marca odbyły się zajęcia otwarte dla rodziców uczniów klas młodszych 







pt. „Zabawy z językiem angielskim” 





Na zajęciach otwartych zaprezentowano pomysły na gry i zabawy, które rodzice mogą wykorzystać w domu, wspierając dziecko w nauce języka angielskiego.  

Oto proponowane przez nauczycielkę zabawy:

Zabawy z językiem angielskim”
Zajęcia otwarte dla rodziców w ramach projektu Erasmus +
Język obcy nie całkiem obcy; multisensoryczne uczenie się języka”

Zabawa 1.
Na podłodze w całej sali rozkładam obrazki lub karty wyrazowe z danej tematyki; głośno nazywam jedną kartę, dzieci podbiegają do właściwej.

Zabawa 2.
Pokazuję fragment karty obrazkowej/zdjęcia przez dziurę w kartonie, dzieci próbują zgadnąć, co przedstawia obrazek, nazywając go w języku angielskim.

Zabawa 3.
Na podłodze blisko siebie rozkładam zdjęcia lub karty wyrazowe, dziecko staje w pewnej odległości od kart i samo wybiera kartę, którą chce nazwać/przeczytać, rzucając w nią woreczkiem z grochem; nazywa tę kartę, w którą uda mu się trafić.

Zabawa 4.
Proszę dziecko o opuszczenie sali, w tym czasie chowam wybraną kartę obrazkową. Zadaniem dziecka jest odnalezienie karty, dzięki moim wskazówkom – kiedy dziecko zbliża się do miejsca, w którym jest schowana karta głośno wymawiam nazwę rzeczy, która jest na obrazku, jeśli się oddala, nazwę wymawiam ciszej.

Zabawa 5.
Wymieniam różne czynności, poprzedzając je zdaniem Simon says, np.: Simon says touch your nose, Simon says jump, Simon says read a book; dzieci wykonują polecenia. Jeśli przed czynnością nie powiem zdania Simon says, dziecku nie wolno wykonać polecenia (w przypadku pomyłki może oddać fanta).

Zabawa 6.
Siadam z dzieckiem/dziećmi na dywanie (im więcej osób tym lepiej, dlatego warto włączyć rodzeństwo, kolegę lub drugiego rodzica) obok rozkładam karty obrazkowe. Nastawiam budzik na 1 minutę; nazywamy karty, podając sobie piłkę (bombę). Każda karta może być nazwana tylko 1 raz. Osoba, której „bomba” wybuchnie w rękach, musi wykonać jakieś zadanie.

Zabawa 7.
Powitanie części ciała. Dzieci stają parami (lub rodzic z dzieckiem), dotykają się częściami ciała, które wymieni nauczyciel/rodzic lub dziecko np.: head to head, knees to knees, ear to ear, hands to hands itp.

Zabawa 8.
Siadam z dziećmi na dywanie. Losujemy 2 kartki, na których są narysowane lub napisane części ciała; głośno nazywamy rysunki lub odczytujemy napisy i próbujemy zbliżyć do siebie te części ciała (każdy indywidualnie) np. pięta do ucha, nos do kolana, kciuk do łokcia itp.






Brak komentarzy:

Prześlij komentarz