sobota, 10 września 2016

Angielski w domu

Przedstawiamy propozycje gier i zabaw językowe dla dzieci młodszych.

DZIURAWA PLANSZA
Pokazuję fragment karty obrazkowej/zdjęcia przez dziurę w kartonie, dzieci próbują zgadnąć, co przedstawia obrazek, nazywając go w języku angielskim.

CICHO/GŁOŚNO
Proszę dziecko o opuszczenie sali, w tym czasie chowam wybraną kartę obrazkową. Zadaniem dziecka jest odnalezienie karty, dzięki moim wskazówkom – kiedy dziecko zbliża się do miejsca, w którym jest schowana karta głośno wymawiam nazwę rzeczy, która jest na obrazku, jeśli się oddala, nazwę wymawiam ciszej.

BOMBA
Dzieci siadają w kole na dywanie. Na środku rozkładam karty obrazkowe. Nastawiam budzik na 1 minutę; zadaniem dziecka jest nazwanie jak największej ilości kart zanim "bomba wybuchnie"

STOPA DO STOPY
Dziecko i rodzic siadają na dywanie. Losują 2 kartki, na których są narysowane lub napisane części ciała; głośno nazywamy rysunki lub odczytujemy napisy i próbujemy zbliżyć do siebie te części ciała (każdy indywidualnie) np. pięta do ucha, nos do kolana, kciuk do łokcia itp.

POTWORNE DYKTANDO
Nauczyciel/rodzic czyta zdania, wspomagając wypowiedź gestami. Dzieci rysują potwora pod dyktando.
  1. The monster has a big body.
  2. The body is red.
  3. The monster has a little head.
  4. The head is black.
  5. The monster has four eyes.
  6. The eyes are green.
  7. The monster has a big mouth.
  8. In the mouth there are seven teeth.
  9. The monster has ten, long legs.
  10. The legs are blue.

PLASTIKOWY MŁOT
Dzieci siadają w kole na dywanie. Na środku rozkładam obrazki z różnej tematyki. Dziecko dostaje plastikowy młotek lub packę na muchy i musi jak najszybciej uderzyć nim w obrazek, którego nazwę wypowiem. 

PRAWDA CZY FAŁSZ
Zabawa dla starszych dzieci. Na ścianie lub podłodze po przeciwnych stronach sali kładziemy smutną i wesołą buźkę. I czytamy zdania. Jeśli są prawdziwe, dzieci robią krok w stronę wesołej buźki. Jeśli fałszywe, w stronę smutnej.
Przykładowe zdania:
  1. Rabbits can jump.
  2. Horses eat grass.
  3. Fish can fly.
  4. Elephants have got small ears.
  5. Sheep have got red fur.
  6. Dogs can run.

YES/NO
Pokazuje uczniom karty obrazkowe z danej tematyki, zgadując, co na nich się znajduje, np. Is it a banana? Is it a plum? Is it a pineapple? Dzieci odpowiadają chórem YES lub NO.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz