Oto podstawowe założenia tego przedsięwzięcia:
Innowacja realizowana będzie przez trzy lata na I etapie nauczania podczas zajęć z edukacji wczesnoszkolnej (w I, a następnie w II oraz III klasie). Uczniowie będą uczyć się języka angielskiego podczas zajęć z edukacji polonistycznej, matematycznej, przyrodniczej itd. Zajęcia będą miały charakter interdyscyplinarny oraz ogólnorozwojowy dzięki zastosowaniu różnych form pracy. Zadania i stopień trudności dostosowane będą do wieku i możliwości uczniów.
Innowacyjność w nauczaniu odbywać się będzie poprzez:
1. Łączenie nauczania zintegrowanego z nauczaniem języka angielskiego. Wprowadzanie słownictwa angielskiego podczas codziennych zajęć związanych z realizacją podstawy programowej, tzn. podczas edukacji matematycznej, polonistycznej, przyrodniczej, a nawet plastycznej czy muzycznej. Nauka metodą bezpośrednią i naturalną poprzez kontakt dzieci z żywym językiem podczas codziennych zajęć oraz sytuacji, takich jak malowanie, liczenie, poznawanie przyrody, a co za tym idzie praktyczne wykorzystanie poznanego słownictwa poprzez stwarzanie przez nauczyciela bezstresowych warunków do jego użycia.
2. Wprowadzanie nowego słownictwa metodą czytania globalnego Glenna Domana. Jednoczesne zapoznawanie uczniów nie tylko z brzmieniem, ale również z wyglądem słowa za pomocą plansz z napisami w kolorze czerwonym. Początkowo będą to pojedyncze słowa następnie wyrażenia dwuwyrazowe, proste zdania, a ostatecznie rozbudowane zdania złożone.
3. Nauka przez zabawę; stymulowanie i wykorzystanie wszystkich zmysłów podczas gier i zabaw w języku angielskim, dzięki metodom opartym na aktywności ruchowej (Total Physical Response – reagowanie całym ciałem, pedagogika zabawy).
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz