poniedziałek, 6 kwietnia 2015

Innowacja pedagogiczna w klasie I

Od 1 października w klasie I a w ramach nauczania zintegrowanego prowadzona jest innowacja pedagogiczna "Everyday English - angielski na co dzień".

Oto podstawowe założenia tego przedsięwzięcia:

Innowacja realizowana będzie przez trzy lata na I etapie nauczania podczas zajęć z edukacji wczesnoszkolnej (w I, a następnie w II oraz III klasie). Uczniowie będą uczyć się języka angielskiego podczas zajęć z edukacji polonistycznej, matematycznej, przyrodniczej itd. Zajęcia będą miały charakter interdyscyplinarny oraz ogólnorozwojowy dzięki zastosowaniu różnych form pracy. Zadania i stopień trudności dostosowane będą do wieku i możliwości uczniów.

Innowacyjność w nauczaniu odbywać się będzie poprzez:

1. 
Łączenie nauczania zintegrowanego z nauczaniem języka angielskiego. Wprowadzanie słownictwa angielskiego podczas codziennych zajęć związanych z realizacją podstawy programowej, tzn. podczas edukacji matematycznej, polonistycznej, przyrodniczej, a nawet plastycznej czy muzycznej. Nauka metodą bezpośrednią i naturalną poprzez kontakt dzieci z żywym językiem podczas codziennych zajęć oraz sytuacji, takich jak malowanie, liczenie, poznawanie przyrody, a co za tym idzie praktyczne wykorzystanie poznanego słownictwa poprzez stwarzanie przez nauczyciela bezstresowych warunków do jego użycia.

2. Wprowadzanie nowego słownictwa metodą czytania globalnego Glenna Domana. Jednoczesne zapoznawanie uczniów nie tylko z brzmieniem, ale również z wyglądem słowa za pomocą plansz z napisami w kolorze czerwonym. Początkowo będą to pojedyncze słowa następnie wyrażenia dwuwyrazowe, proste zdania, a ostatecznie rozbudowane zdania złożone.

3. Nauka przez zabawę; stymulowanie i wykorzystanie wszystkich zmysłów podczas gier i zabaw w języku angielskim, dzięki metodom opartym na aktywności ruchowej (Total Physical Response – reagowanie całym ciałem, pedagogika zabawy).

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz